KONE ліфти - відповідність європейським нормам безпеки і доступності ліфтів – EN 81-20 та EN81-50

Стандарти для ліфтів EN 81-20 та EN 81-50

KONE ліфти - відповідність європейським нормам безпеки і доступності ліфтів – EN 81-20 та EN81-50

Європейські стандарти EN 81-20 та EN 81-50 для проектування та виробництва ліфтів регулюють вимоги щодо безпеки пасажирських та вантажо-пасажирських ліфтів для забезпечення захисту осіб від ризику нещасних випадків в умовах нормальної експлуатації, обслуговування ліфтів та аварійних ситуацій.

Ці стандарти уточнили та вдосконалили попередні EN 81-1 і EN 81-2, запроваджені в 1998 році. Всі ліфти, що вводяться в експлуатацію, повинні відповідати вимогам цих стандартів.

Ця сторінка містить огляд основних змін щодо вимог безпеки, запроваджених у стандартах EN 81-20 та EN 81-50. Щоб отримати повну інформацію, необхідно звернутися до офіційних нормативних документів.

Покращення безпеки пасажирів

img_Elevator-car-must-not-move_correct-wrong_680x425

Вимоги, пов'язані з ненавмисним рухом кабіни (UCM) і перевищенням швидкості руху кабіни

Посилено вимоги до захисних механізмів, що запобігають відхиленню рівня кабіни від рівня місця посадки. Крім того, вимоги щодо захисту від перевищення швидкості кабіни, що піднімається, були розширені для рятувальних операцій. У KONE вже є доступні рішення ліфтів, які включають стандартні функції усунення ненавмисного руху кабіни шляхом автоматизованого щоденного тестування, а також функції, які запобігають ризику неконтрольованого руху під час підйому кабіни.

img_Curtain-of-light_correct-wrong_680x425

Світлова завіса дверей

Дані норми вимагають наявність у ліфтах світлової завіси (система безконтактного виявлення) щоб зменшити ризик удару пасажирів дверима під час входу або виходу з кабіни. Система запобігає зачиненню дверей якщо у дверному отворі виявлено перешкоду. Механізми на основі фотоелементів не відповідають стандартам.

img_Elevator_selfhelp_680x900

Механізм блокування дверей кабіни ліфта

Ліфти повинні мати механізм блокування дверей кабіни, який запобігає відкриванню їх зсередини, коли кабіна знаходиться за межами зони висадки, тобто коли вона не знаходиться в безпосередній близькості до дверей шахти. Мета вимоги - запобігти випадковому падінню пасажирів у шахту ліфта під час спроби вилізти з ліфта, що зупинився. KONE має цей тип механізму для всіх своїх ліфтових рішень.

Вогнестійкість матеріалів кабіни ліфта

У EN 81-20 оновлено вимоги до матеріалів, які використовуються для підлоги, стін і стелі кабіни. Ці матеріали повинні відповідати суворішим вимогам класифікації вогнестійкості згідно з EN 13501-1. Мінімальні класи наведені нижче, де C і Cfl відносяться до класифікації «реакція на вогонь», а s і d відносяться до класифікації матеріалів щодо диму та утворення горючих крапель/частинок відповідно.

  • Підлога: Cfl s2
  • Стінки: C s2, d1
  • Стеля: C s2, d0
img_Elevator_strength_680x620

Міцність дверей і стін кабіни та посадкового майданчика

Стандарт EN 81-20 містить вимоги до міцності стінок, дверей кабіни та дверей шахти. Двері повинні мати фіксатори, щоб утримувати дверні панелі на місці у разі несправності основних напрямних елементів. Двері кабіни та шахти також повинні витримувати силу удару, еквівалентну удару людини, яка стикається з дверима на швидкості бігу. Вимоги до міцності стінок кабіни такі, що вони мають бути здатні протистояти силі, еквівалентній силі поштовху людини.

img_Elevator_lighting_680x770

Освітлення кабіни і шахти

Стандарт EN 81-20 вимагає вищого рівня освітлення для купе кабіни та шахти з метою підвищення доступності та безпеки пасажирів. Внутрішнє освітлення має забезпечувати інтенсивність 100 люкс, а аварійне освітлення всередині кабіни — 5 люкс протягом однієї години. Щоб підвищити безпеку сервісних техніків, нові вимоги до аварійного освітлення на даху кабіни тепер також становлять 5 люкс протягом однієї години. Вимоги до освітлення шахти такі:

  • Мінімум 50 люкс на 1 метр над дахом кабіни в межах його вертикальної проекції
  • Мінімум 50 люкс на 1 метр над підлогою приямку шахти всюди, де людина може стояти, працювати та/або пересуватися між робочими зонами
  • Мінімум 20 люкс за межами місць, визначених вище, за винятком тіней, створених кабіною або компонентами

Покращення безпеки для сервісних техніків

img_Ladders-and-controlbox_680x900

Доступ до приямку та машинного відділення, а також станція керування місцезнаходженням

Стандарт EN 81-20 містить низку вимог, спрямованих на те, щоб зробити доступ до машинного відділення ліфта та роботу в приямку безпечнішими для сервісних техніків. Допоміжні засоби, такі як драбини, тепер мають визначені вимоги до розмірів, міцності та розташування. Вимоги до доступу у приямки глибше 2.5 м тепер суворіші, і в них можуть знадобитися двері для доступу.

Стандарт також вимагає, щоб пульт керування був розташований у приямку, щоб технікам не доводилося використовувати драбини або табурети, щоб дістатися до компонентів під кабіною. Пульт керування повинен розташовуватися поблизу зони безпеки приямка. Поза межами шахти також має бути функція скидання.

img_Access-door_correct-wrong_680x425

Двері доступу, оглядові та аварійні двері, а також уловлювач противаги

Стандарт EN 81-20 вимагає наявність оглядових дверей замість «сервісних люків» для безпечного та легкого доступу технікам. Вимоги до цих дверей наступні:

  • Двері доступу до машинного відділення повинні мати мінімальну висоту 2 м і мінімальну ширину 0.6 м.
  • Мінімальна висота дверей блочного приміщення повинна становити 1.4 м, а мінімальна ширина 0.6 м.
  • Люки для доступу техніків до машинних та блочних приміщень повинні забезпечувати вільний прохід розміром не менше 0.8 м х 0.8 м і бути врівноваженими.
  • Аварійні двері повинні мати мінімальну висоту 1.8 м і мінімальну ширину 0.5 м.
  • Максимальна висота і ширина ревізійних дверей повинні становити 0.5 м.

Оновлений стандарт також вимагає, щоб противага була оснащена уловлювачем у випадках, коли під приямком є приміщення в яких можуть знаходитись люди. Наприклад, якщо приямок розташований над гаражем або підвальним складським приміщенням.

img_Refuge-space_correct-wrong_680x425

Зона безпеки у приямку та на даху кабіни

Збільшено вимоги до об’ємів безпечних зон у приямку та на даху кабіни, а саме:

  • Стояче положення: 0,4 х 0,5 м (горизонтальні розміри), 2 м (висота)
  • Сидяче положення: 0,5 х 0,7 м (горизонтальні розміри), 1 м (висота)
  • Лежаче положення: 0,7 х 1,0 м (горизонтальні розміри), 0,5 м (висота) тільки для приямку

Стандарт EN 81-20 вимагає, щоб посадкові двері, які забезпечують доступ до приямку, могли відкриватися зсередини, для можливості вийти з шахти ліфта, навіть якщо дані двері були закриті.

img_Balustrades_correct-wrong_680x425

Огорожа на даху кабіни

Огорожа на даху кабіни ліфта має визначені вимоги до міцності та оновлені вимоги до її висоти. Вони були введені, щоб зменшити ризик падіння техніків у шахту під час роботи на даху кабіни. Нові вимоги такі:

  • Якщо відстань між внутрішнім краєм поручня огорожі та стіною шахти становить до 500 мм, огорожа повинна мати мінімальну висоту 700 мм.
  • Якщо відстань між внутрішнім краєм поручня огорожі та стіною шахти перевищує 500 мм, балюстрада повинна мати мінімальну висоту 1100 мм.
img_Elevator_ledges_680x425

Горизонтальні виступи всередину шахти

Будь-який горизонтальний виступ зі стіни в шахту, або горизонтальна балка шириною понад 150 мм, включно з розділовими балками, повинна бути захищена так, щоб людина не могла стояти на ній, за винятком випадків, коли доступ перешкоджає огорожа на даху кабіни, яка відповідає вимогам, зазначеним вище. Цей виняток не поширюється на виступи навколо приямка, наприклад у випадку із частково закритою шахтою ліфта.

Зміни, що впливають на дизайн будівлі

Стандарт EN 81-20 має деякі вимоги, які повинен виконувати проектувальник будівель. Усі ці вимоги стосуються шахти ліфта та полягають у наступному: ■

  • Усе скло, яке використовується в шахті ліфта, має бути ламінованим.
  • Вентиляція шахти є обов’язком проектувальника будівлі. Виробник ліфта повинен надати всю необхідну інформацію про, наприклад, тепловиділення компонентів ліфта. Такий підхід полегшує проектування енергоефективності будівель. Необхідна вентиляція визначається виходячи з найбільш енергоефективного рішення, враховуючи при цьому умови праці техніків, які працюють у шахті ліфта, та комфорт пасажирів у кабіні.
  • У шахті ліфта може бути розташований вогнегасник. Активація спринклера можлива тільки тоді, коли ліфт знаходиться нерухомо на рівні підлоги, а головні вимикачі ліфта та освітлення автоматично вимикаються системою виявлення пожежі чи диму.

Файли cookie

Ми використовуємо файли cookie, щоб оптимізувати функціональність сайту та забезпечити вам найкращий досвід під час перегляду нашого сайту. Якщо ви згодні з цим і приймаєте всі файли cookie, просто натисніть кнопку «Прийняти».

Ви також можете переглянути нашу privacy statement.